maandag 4 januari 2016

Favorite thing!

Gek als ik ben op het inrichten en stylen van ons huis, het inrichten van kinderkamers is toch mijn allergrootste hobby.
Misschien maar goed dus dat we drie kinderen hebben, want dan valt er ook lekker vaak wat te veranderen in de slaapkamers. Niet dat het de jongens ook maar iets uitmaakt, maar mama wel.
En nu de verbouwing voor de deur staat (letterlijk, want vrijdag komen ze de steigers voor het huis plaatsen) en heel de bovenverdieping en dus alle slaapkamers op de schop gaan, kan ik mijn geluk niet op.
Een ander zou misschien in de stress schieten van een verbouwing (alle jongens ruilen van kamer en er komt een verdieping op het huis voor mijn lief en mij), maar ik word er ontzettend blij van.

Zo besloten we in de kerstvakantie alvast spullen uit te zoeken, weg te gooien en de rest in te pakken in dozen. En als klap op de vuurpijl wisten we zelfs de Ikea te verblijden met een bezoek. Met kinderen, want kerstvakantie, yeah. Na al dit fijne voorwerk (je moet er even doorheen) konden we dan eindelijk beginnen met kamer 1 van de 4, namelijk de kamer van onze jongste. En hoewel hij al 6 is en zichzelf een hele vent vindt kon ik zijn kamer nog heerlijk echt kind maken. Niet te kinderlijk (Disney en aanverwanten komt er sowieso niet in) want daar hou ik zelf ook niet van, dus werden 3 van de 4 muren zwart en 1 wit. Maar wel met een groot krijtbord, zijn boekenkast vol voorleesboeken en zijn favoriete knuffels. Zijn lamp (ooit zelfgemaakt met Matchbox autootjes bij gebrek aan leuke jongens lampen) van zijn oude kamer moest ook mee. Meneer is gek van walvissen dus die moesten een mooi plekje krijgen aan de muur. En in de lijsten geeft dat een mooi contrast op de zwarte muur.


Zijn hoogslaper heeft plaats gemaakt voor een laag bed (hallelujah) met grote lades waar zijn speelgoed in kan en eindelijk kon het donker groene vintage bureautje, wat al een half jaar in de schuur stond te wachten, met bijpassend stoeltje op zijn kamer, want daar was voorheen geen ruimte voor. Zijn dinosaurus poster die al zo lang in de koker stond (goedinstijl.nl) kon eindelijk aan zijn muur en de lichtslinger (kwantum.nl) die eigenlijk beneden hing, kreeg per toeval een plek in zijn kamer toen mijn lief met schilderen meer licht nodig had. En tegen de zwarte muur stond het zo gaaf, dat ik hem met liefde afgestaan heb. 

Gisterenavond sliep meneertje voor het eerst in zijn nieuwe kamer, helemaal in de glorie was hij. En ik ook, want ik kon eindelijk weer bij hem in bed voorlezen (erg lastig bij een hoogslaper). 1 Kamer is nu klaar, nog 3 te gaan. Alleen gaat in die andere 3 iets meer logistiek,  tijd en energie zitten. Oja, en Ikea bezoekjes...kan niet wachten!

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten